Salı, Mayıs 16, 2006

Türkiye ve Nam-ı Değer Dolmuşlar



Navid aslında bu bölümü biraz da senin için yazıyorum :)Zamanında benden istemiştin

dolmuş edebiyatının en nadide parçalarını, kısmet bugüneymiş.Bende seni mi kıracağım.

Oturdum; derledim, toparladım sırf senin için kıymetini bil. Hemde ben blogculuğu

meslek olarak belirledim ya artık blogumuzda yayınlayalım dedim. Hadi itiraf

edeyim:

Bugün aklıma bu sözümü getiren yolda dinlediğim radyodaki dj oldu. Kadıncağız dolmuş

anılarının en nadidelerini toplamış paylaşıyordu. Arada öyle güldüm ki otobüstekiler

demiştir kız deli mi ne kendi kendine gülüyor diye.

Yazım iki bölümden oluşuyor bir bulduğum dolmuş yazıları :

Ama iki tane kendi repertuarımdan sözü paylaşmadan edemeyeceğim . Hemde Caps

Lock'la yazacağım ki cümle alem öğrensin :


!)Kalbinde bana yer yoksa Güzelim , Farketmez Ben Ayakta da giderim .

!) O şimdi Asker ve Liselim


Diğer DOLMUS YAZILARI

- O gözlerin var ya! Benim olacaksin delikanlica.
- Gidisine kizlar, durusuna yollar hasta...
- Rampalarin ustasiyim, gözlerinin hastasiyim..
- Onünü görmeden sollama, evine aci haber yollama...
- Sollama beni, sollarim seni! Hadi, hayirli yolculuklar abi...
- Kuzu kurdun, yol Ford'un...
- Gözlerin güzel ama bakmasini bilmiyorsun.
- Asiksan vur saza, söförsen bas gaza!
- Sevene can feda, sevmeyene elveda!
- Dünya dikenli bir hayat, sevenlerde mi kabahat?!
- Çilemse çekerim, kaderimse gülerim!
- Alirsin Ford, olursun Lord!
- Istedim vermediler; sen söförsün dediler!
- Rampanin atmacasi!
- Gas, fren, sanzyman; halin duman!
- Ask çekenin, yol gidenin!
- Yaklasma toz olursun, geçme pisman olursun.
- Uzaktan sevecegim, haberin olmayacak.
- Sollama beni, mahcup ederim seni!
- Tek rakibimiz, Türk (orijinalinde "Yeni Oblomovka" idi) Hava Yollari.
- Dünya delikanli olsaydi, yuvarlak olmazdi.
- Bir sabah uykusuna doyamadim bir de sana...

Evet , Sıra geldi dolmuş anılarına .Önce kendi repertuarımdan seçmeler :

Turist Amcam ineceği yer gelince bağırıyor şoföre :

-İnek var , diye " İnecek" var yerine

************************************************************************

Teyzem ineceği durağa gelince şoföre sesleniyor :

-Şoför Bey Müsait bir yerde iner misiniz?

Şoför gayet sakin cevap veriyor :

-Olur, Abla. Sen mi kullanacan?

************************************************************************

Şofore Kokoş Teyze sesleniyor , belli teyzem taksilere alışkın

- Şoför Bey Oğlum klimayı açar mısınız?

Şoför Amcamda Dolmuşun kapısını açıp kapatıyor .Doğal klima yani.

************************************************************************

İki genç biniyorlar minibüse. Belli yeni kavga etmişler.Konuşmuyorlar.

Biri para uzatırken şoföre sesleniyor:

- Şoför Bey şu paradan bir öğrenci, bir de hayvan alır mısınız?

************************************************************************

Minibüste çok duyarsınız şu lafları : "Münasip bir yerde inebilir miyim?",

" Müsait bir yerde inebilir miyim?" sözlerini. Ama bir teyze olaya son noktayı

vuruyor ve şoföre sesleniyor :

- Şoför Bey , Mükemmel bir yerde inebilir miyim?

Dolmuş ahalisi dağılmış durumda gülmekten.

Ama şoför Ağbim usturuplu cevap veriyor teyzemi indirirken :

- Hanımefendi, size layık değil ama :)

*****************************************************************************

Minibüs tıklım tıklı dolu.Yolcu kardeşim yine de kararlı binecek.Dipdibe insanları

gördüğü halde soruyor şoföre.

-Şoför Bey, Boş yer var mı?

Şoför arkaya bakıyor insanlar press vaziyette. Kör kardeşimize cevap veriyor :

-Burası dolu bir de üstkata bakayım:)

Hiç yorum yok: