Pazartesi, Nisan 24, 2006


Önce İçimizdeki Çocuklar Sevdi Birbirini...
-1-
Ben dünyanın en güzel kardeleniydim
Ama o gülleri seviyordu...
(a.d)'şair mürekkebini damlattı
kırmızı karanfile
karanfil geceye dönüştü,
şair geceyi severdi
sevgilisi mürekkebini
şairin geceleri tükenmesin diye
kanını akıttı
kırmızı karanfil karaya dönüştü
şair gecelerde kaldı......
as'türküleri
külrengi bakışları
gülsüz özleyişi
sızım sızım sevdası
közbaharı güz gülüşleri
yama yama
yara yara
düşleri yağmalanmış yaşamların orada
başka yağmurlar gibi yağdın
deli sularınla geldin yangınlarıma
zamanın vurulduğu akşamların orada
korunaksız yanlanma sapladın
hançerini vurgun düşürdün
benisürgün düşürdün...
vahşi rüzgârlarımla savurdum dallarını,
duvarına çarptım -
dağlarına saldırdım
denizlerine isyanla dövdü kıyılarını
düşlerimi çıldırttı uçurumların
bağrımdaki diken tarlasında nazlı bir ceylan
önce içimizdeki çocuklar sevdi
birbirinine sen farkına vardın el ele tutuştuklarının
birlikle oynadıklarının
ne benim haberim oldu
gizlerini parçaladım
çöllerini seçtim
deli akışlarının gelip bağrına düştüm
orada gece çatladıve ay kerpiç duvarların yüzünde
başka türkülerle anlamlandı
ateştin ve alevlerinellerimde evcilleşti gül açtı...
-2 -
Şimdi sevdiğimi söylesem
yelkovan dikenlerineki yellerde savrulmaktır yaşamları
kerpiçlerin arasından imgeler toplarım
gökyüzü bir şenliğe dönüşünce
akşamları sesin yüreğimin tan sökümüdür
bahar yeline keser nefesimde nefesin
sözcükler dizelerden gazel olur
dökülürdilsizl iğimsin sen ey şarkım
gözlerimdesin...
-3-
şimdi bozkırımdabir ayçiçeği tarlası seni sevmek
ve rüzgârda halay çekenyeşil ekinler gibi yıldızlara gülümsemek
seni gökyüzünde kuş sağanağı
o linç edilmiş toprakta yedi kollu can ırmağı
seni sevmek...
aşkın kiacının örsünde dövülmüş yüreğimikörpe yeşil şiirlerle tutuşturur
suyu ateşle seviştirir
aşkın ki bahar bahçe bin bir gece masalı
gülüşün dünyamı değiştirir
gidersen gülüşünün gökkuşağından bana ışık ver
yüreğim karanlıkta kalmasın
boğulurum sevdiğini fısılda geceye arada bir
o zaman bir yıldız göz kırpar bana
seni içimde bulurum
avunurum...
-4-
güneşin düştü ömrüme
sevincinin milâdıdır
bahar soluğun olmalı
bağrımda esen imbat
dindi içimdeki sızı
aşkının fermanıdır
kolların boynuma dolanan
şafak seninellerin yanağımda
yalnızlığın dermanı işkilli
sarılardan kurtuldu gülüşler
baştan başaöpüşünün bahçesinde gül harmanıdır...
-5-
yeşerecek ayak izlerin
hüzünler ürkecek
salınışındanhep böyle geleceksin
sevinçli bir çocuk olacağım bakarken gözlerine
gökkuşağı yüzünden doğacak
güleceksin her gece
kolların samanyolu olacak
boynumda
ne kadar sevdiğimi söylemeyeceğim
sen bileceksin...
-6 -
şairdim
coşkudan çıldırdı kalemim
geceye dönüştürdüm kırmızı karanfili
delirdim
yaktın şiirlerimi
sonra senkırmızı karanfile dönüştürdün geceyi...
Adnan Durmaz(Ağustos 94, yarın yeniden,gerçek sanat yay,ist)

Hiç yorum yok: